Uczymy się i bawimy w domu – propozycje zajęć rewalidacyjno – wychowawczych.

Propozycja zajęć rozwijających percepcję słuchową.

Przykłady:

• Słuchanie słuchowisk na magnetofonie, muzyki poważnej lub muzyki dziecięcej/młodzieżowej.

https://www.youtube.com/watch?v=_13uTOdqN-E
https://www.youtube.com/watch?v=txv4-Lp9kTw

• Szelesty i trzaski – wprawiamy w ruch różne materiały (gazety, folę spożywczą, folię bąbelkową, papier śniadaniowy, suche liście), przesuwamy po nich dłonie, zgniatamy i wsłuchujemy się w wydawane odgłosy.
• Lokalizacja źródła dźwięku np. ukryty dzwoniący budzik – odwracanie oczu, głowy, całego ciała w kierunku dźwięku.
• Gra na instrumentach muzycznych, wspólne wystukiwanie rytmów.
• Wspólne stworzenie instrumentów muzycznych z wykorzystaniem dostępnych w domu przedmiotów (jajka po kinder niespodziankach, puszki, butelki po napojach – wsypujemy kasze, ryż, kamyki, grosze).
• Śpiewanie dziecku piosenek z wykorzystaniem jego imienia, np.

,,Gdzie jest…………….., gdzie, gdzie, gdzie?
Tu jest …………………tu, tu, tu. Tu właśnie tu.” (na melodię Panie Janie)

,,Witaj ……………., witaj …………………….
Jak się masz, jak się masz?
Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię kochamy
Bądź wśród nas, bądź wśród nas.” ( na melodię Panie Janie)

Opracowała: G. Koszler

Facebooktwittergoogle_plus