Uczymy się i bawimy w domu – lekcja wf przez internet dla dzieci młodszych

Propozycje ćwiczeń i zabaw ruchowych.
Przypominamy o zasadach bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń i zasadach dbałości o higienę osobistą.
Rozgrzewka: przy ulubionej muzyce – marsz w miejscu, marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, podskoki obunóż, krążenia i odmachy ramion, krążenia bioder i tułowia, wymachy nóg, skłony.
1. Ćwiczenia w obwodzie stacyjnym.
Ćwiczenia łatwiejsze 15 sek. 3 serie
– bieg w miejscu
– przysiady
– brzuszki (skłony w przód z leżenia tyłem, nogi ugięte w kolanach)
– grzbiety (skłony w tył w leżeniu przodem, ręce splecione pod czołem)
– „pajacyki”
Ćwiczenia trudniejsze 30 sek. 3 serie
– bieg w miejscu
– przysiady
– brzuszki (skłony w przód z leżenia tyłem, nogi ugięte w kolanach)
– grzbiety (skłony w tył w leżeniu przodem, ręce splecione pod czołem)
– „pajacyki”

2. Ćwiczenia rozciągające – stretching
– siad skrzyżny – wyciągnięcie ręki w górę – wytrzymać 5-8 sek. ; zmiana ręki (2-3 razy)
– siad skrzyżny – wyciągnięcie rąk w górę – wytrzymać 5-8 sek. (2-3 razy)
– siad skrzyżny – ręce splecione na karku – odciąganie łokci w tył wytrzymać 5-8 sek. (2-3 razy)
– leżenie tyłem – nogi ugięte w kolanach – wyciągnięcie ręki górą w tył – wytrzymać 5 sek.; zmiana ręki (2-3 razy)
– leżenie tyłem – nogi wyprostowane – wyciągnięcie rąk górą w tył – wytrzymać 5 sek. (2-3 razy)
– siad klęczny – ukłon japoński – wyciągnięcie rąk w przód – wytrzymać 5-10 sek. (2-3 razy)
– leżenie przodem – zgięcie nogi w kolanie, chwyt ręką za stopę i przyciągnięcie jej do pośladka – wytrzymać 5-8 sek. (2-3 razy) – zmiana nogi
– leżenie tyłem – jedna noga wyprostowana, drugą chwytamy oburącz za kolano i przyciągamy do klatki piersiowej – wytrzymać 10 sek. (2-3 razy) – zmiana nogi
– siad skrzyżny – skłon w przód z jednoczesnym wyciągnięciem rąk i dotknięciem podłogi – wytrzymać 10 sek. (2-3 razy)
3. Zabawy ruchowe z elementami mini piłki nożnej.
– dowolne (swobodne) uderzenia piłki przed sobą
– podania piłki ze współćwiczącym
– prowadzenie piłki po prostej i slalomem ze zmianą nogi
– strzały do bramki lub wyznaczonego miejsca z różnych odległości
– podania piłki głową (podrzut piłki w górę i odbicie głową)
– żonglerka piłką (próby podbijania piłki nogą oraz dowolną częścią ciała bez użycia rąk)
– dowolne prowadzenie piłki – mini gra ze współćwiczącym
Piłkę możemy zastąpić balonem lub samodzielnie wykonać z papieru.
4. Edukacja zdrowotna
Pamiętaj, żeby umyć ręce:
– po skorzystaniu z toalety
– przed jedzeniem
– po zabawie ze zwierzakiem
– po zabawie na świeżym powietrzu
– po ćwiczeniach
Przestrzegaj zasad higieny:
– codziennie dbaj o czystość rąk i innych partii ciała
– regularnie myj zęby i włosy
– codziennie zmieniaj bieliznę
– rano oraz przed pójściem spać przewietrz mieszkanie
– nie pożyczaj przedmiotów higieny osobistej np: ręcznika, grzebienia, szczoteczki do zębów

Opracowała B. Markowska, M.Zakolska

Facebooktwittergoogle_plus