Sala Doświadczania Świata

Zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze zazwyczaj są realizowane w miejscu zamieszkania ucznia, ale są od tego wyjątki, jak np. wizyta w szkolnej Sali Doświadczania Świata. Kiedy już nasi wychowankowie dotarli do SDŚ w szkolnych murach, mogli swobodnie odbierać nowe bodźce, wzbogacać doświadczenia, pobudzać swoje receptory oraz miło spędzać czas w atmosferze relaksu przy dźwiękach muzyki klasycznej. Do swojej dyspozycji mieli szeroką gamę sprzętów tj.
– basen z podświetlanymi piłeczkami;
– wyspa światłowodowa;
– zestaw świetlno – dźwiękowy (ścieżka dźwiękowa);
– kula lustrzana;
– kolumna wodna;
– kolumna świetlna z mikrofonem;
– wibropodest z możliwością odtwarzania muzyki;
– domek lustrzany z kolumną wodną;
– półkule sensoryczne;
– gwieździste niebo sterowane;
– prysznic świetlny;
– łóżko wodne;
– tunel lustrzany;
– olejki zapachowe.
Poprzez dostarczanie określonej ilości i jakości bodźców sensorycznych – innymi słowy nauki życia przez życie, mogliśmy celowo kształtować bodźce w celu wywołania zaplanowanych wrażeń i uczuć. To wszystko było możliwe dzięki poznawaniu poprzez, patrzenie, słuchanie, dotykanie, wąchanie – czyli tworzenie globalnego, wielozmysłowego obrazu danego pojęcia/działania. Dla innych uczestników zajęć rewalidacyjno – wychowawczych, którzy nie mogli dotrzeć do szkolnej Sali doświadczania świata, ich nauczyciele próbowali stworzyć namiastkę tych doznać sensorycznych (zwłaszcza wzrokowo- słuchowo-dotykowych) w warunkach domowych. Spotkało się to także z ich zadowoleniem, uśmiechem oraz dużym zainteresowaniem. Sami oceńcie na podstawie niżej zamieszczonych fotografii.

Opracowała: J. Pawelec, M. Paczka

Facebooktwitter