Uczymy się i bawimy w domu- spędzanie czasu wolnego

Przedstawiamy Państwu kolejne propozycje na wspólną i radosną „domową świetlicę”.

• Zabawa żaglówkami
Potrzebne: kubeczek np. po jogurcie, słomka, wstążeczka, kartka z bloku technicznego, taśma klejąca. Przyklejamy taśmą połowę słomki do wewnętrznej części kubeczka. Zawiązujemy na czubku słomki wstążkę lub robimy z bloku technicznego flagę. Wycinamy trójkąt i przyklejamy do słomki. Wkładamy statek do wanny lub miski z wodą. Można wykonać kilka takich statków i urządzić regaty.
• Zabawy ruchowe:
• Skoki przez drabinkę Wykonujemy z dzieckiem drabinkę, np. z gazety. Wycinamy z niej 5-centymetrowe paski, które układamy na podłodze na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
• Kto sięgnie wyżej? Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a dziecko podchodzi i z wyciągniętą do góry jedną ręką. Prosimy dziecko aby podskoczyło najwyżej jak umie. Zaznaczamy ołówkiem miejsce, w którym dziecko dotknęło. Zachęcamy je do wysokich podskoków.
• Zabawa „Pomnik”
Uczestnicy zabawy biegają i krzyczą, na komendę: „pomnik” zastygają bez ruchu. Wygrywa ten, kto najdłużej zostanie bez ruchu.
• Ozdabianie dłoni
Odrysowujemy na kartce papieru swoje dłonie, następnie dekorujemy – rysujemy pierścionki, zegarki, bransoletki, „malujemy” paznokcie np. brokatem.
• Kwiecień Plecień
Zachęcamy do obserwowania wraz z dzieckiem zmiennej, kwietniowej pogody. Wstępem do takich obserwacji może być wykonana wspólnie praca plastyczna ,,Pogoda”. Do jej wykonania potrzebować będziemy sznurek, patyczek do szaszłyków, plastelinę, wycięte z kolorowego papieru symbole pogody ( np. słońce, deszcz, śnieg, chmura) oraz kredki.
Na kartce papieru montujemy przy pomocy plasteliny patyczek do szaszłyków. Symbole pogody nawlekamy na krótkie sznurki. Te sznurki zawieszamy na patyczku. Na kartce pod tymi symbolami dzieci rysują „efekty” pogody: tęczę, kałuże, rośliny.

• Gra w kapsle
Po zrobionym w domu torze (tor z taśmy, klocków, sznurka) ścigają się nasze kapsle/nakrętki od napojów. Musimy je wcześniej obciążyć plasteliną, żeby się płynnej poruszały. Pstrykamy w nie ( jedno pstryknięcie to jeden ruch), a wygrywa ten, który na mecie będzie pierwszy. Komu nakrętka wypadnie poza tor traci ruch.
• Piasek księżycowy
Czas spędzony w domu nie musi oznaczać rezygnacji z zabawy w piasku. Oto przepis na księżycowy piasek: w plastikowej misce mieszamy 8 szklanek mąki z 1 szklanką oliwki dla dzieci. Jeśli konsystencja jest zbyt sypka dodajmy trochę oleju. Do piasku można dodać barwnik spożywczy.
Uwaga! Przed zabawą polecamy rozłożyć folię lub niepotrzebne prześcieradło.
• Przebieranki i sesja zdjęciowa
Zabawę w przebieranie zna chyba każde dziecko. Wystarczy tylko udostępnić dziecku swoją lub jego szafę i aparat fotograficzny. Zapewnijmy dziecku wsparcie i akceptację. Oczywiście mile widziana pomoc rodziców/ opiekunów. A może w zabawie chętnie weźmie udział rodzeństwo. Efekt końcowy może nas mile zaskoczyć. Fotografując utrwalajmy chwile dobrej zabawy.

Przyjemnej zabawy życzą wychowawcy szkolnej świetlicy: B.Banaś, A.Drozdek, J.Gorczyński,Ł. Grądalski, G. Koszler, M.Pacura, M.Tokarz

 

Facebooktwittergoogle_plus