Nadszedł czas powtórek i utrwalania wiedzy, ale nie zawsze odbywa się to w szkolnej ławce i niekoniecznie w formie sprawdzianów czy kartkówek. W czerwcu uczniowie klasy 5L i 7L mieli okazję uczestniczyć w dwóch wyjątkowych lekcjach przyrody – zamiast tradycyjnych zajęć odbyły się wyjścia do ogrodu botanicznego oraz muzeum przyrodniczego.
Lekcja przeprowadzona w ogrodzie botanicznym była nie tylko ciekawym doświadczeniem edukacyjnym, ale także formą hortiterapii – terapii przyrodą, jej barwami, zapachami i odgłosami. Uczniów szczególnie zachwyciły różnobarwne gatunki piwonii, róż i storczyków, rosnące na drzewach pomarańcze i pomelo oraz sagowce, rośliny pamiętające czasy dinozaurów.
Podczas zajęć w muzeum nastolatkowie poszerzyli swoją wiedzę na temat środowiska wodnego, a przede wszystkim budowy i zwyczajów różnych gatunków ryb. Każdy z uczestników mógł też „złowić” swoją rybę, a następnie odnaleźć taką samą w jednym z muzealnych akwariów. W drugiej części warsztatów odbyły się zajęcia plastyczne, podczas których uczniowie wykonali kolorowe modele ryb z tektury i bibuły. Była to doskonała okazja na rozwijanie wyobraźni oraz połączenie wiedzy przyrodniczej z twórczą zabawą. Wszyscy aktywnie uczestniczyli w zajęciach i zasłużyli na najwyższe oceny. Teraz mogą już z radością rozpocząć wakacje!
Opracowały: A. Romańska, E. Maciejewska i J. Rosół.