Dzień Mamy i Taty
Symulacja poprzez zmysły:
Smaku: – smakowanie różnych potraw przygotowanych dla gości np.: sałatki jarzynowej i deserów np.: galaretki owocowej z bitą śmietaną, lodów lub tortu czekoladowego
Węchu – wąchane różnych potraw i deserów np.: tortu czekoladowego, galaretki owocowej z bitą śmietaną, lodów oraz prezentów np.: bukietu kwiatów
Dotyku – dotykanie prezentów, niektórych potraw i deserów np.: tortu czekoladowego, galaretki owocowej z bitą śmietaną, lodów
Słuchu – słuchanie odgłosów dochodzących z kuchni: krojenia, gotującej się wody, wykładania sztućców, rozmów przy stole
Wzroku – oglądanie prezentów np.: kwiatów, laurek, czekoladek. Śledzenie wzrokiem przygotowań w kuchni, nakrywania stołu, rozpakowywania prezentów
Aktywności:
Plastyczna – wykonanie niezwykłej laurki wykorzystując masy plastyczne: rosnące farby – praca plastyczna ,,Laurka dla Mamy i Taty”.
Przygotowujemy:
– równe porcje soli, mąki, wody,
– barwnik spożywczy, starta kreda lub farby,
– słoiczki, plastikowe miseczki, lub talerzyki,
– tekturową kartkę papieru.
Tworzymy masę bazową łącząc ze sobą sól, mąkę i wodę. Następnie rozdzielamy masę do mniejszych pojemniczków i zabarwiamy barwnikiem, kredą lub farbką. Gotowe farby nanosimy ( palcami lub pędzlem) na kartkę papieru z wzorem laurki.
Zamalowany obrazek wypiekamy w kuchence mikrofalowej przez około 30 sek. moc 800W. Zamiennie można użyć też piekarnika, ale trwa to dłużej i trzeba pilnować, żeby masa się nie spiekła. Masa po wypieczeniu unosi się, twardnieje i wysycha tworząc wielobarwny efekt.
Druga propozycja aktywności plastycznej to – bukiet kwiatów
Można go pokolorować np.: kredkami, farbami lub wykleić papierem kolorowym.
Muzyczna – słuchanie piosenek związanych z świętem Mamy i Taty np.:
„100 lat dla Mamy i Taty”; https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM
,,Choć mam raczki małe”; https://www.youtube.com/watch?v=0FqM2MdOOs0
,,A ja wolę swoja mamę”; https://www.youtube.com/watch?v=ga3QwPYq2Q0
,,Kocham Ciebie tato”; https://www.youtube.com/watch?v=nm8hEaDMfSk
„ Tata czarodziej”; https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI
Ruchowa – zabawy muzyczno – ruchowe przy piosenkach, wspólne pląsy.
Komunikacja werbalna i niewerbalna:
Rozwój mowy – słuchanie, oglądanie, nazywanie i wskazywanie np. potraw, deserów, prezentów. Samodzielnie lub z pomocą składanie życzeń.
Opracowała: B. Banaś