Przedstawiamy Państwu kolejne propozycje na wspólną i radosną „domową świetlicę”.
• Zabawa ,,Kim jestem”
Przygotowujemy sobie kilka obrazków ze zwierzątkami (mogą być wydrukowane lub narysowane). Dziecko losuje jedną z kart i jego zadaniem jest naśladować dane zwierzątko. Rodzic odgaduje a później zamiana.
• Zabawy w bliskim kontakcie z rodzicem
• Prowadzenie – do tej zabawy potrzeba dwóch dorosłych osób. Jedna osoba leży na plecach, ręce, nogi odwiedzionejak najdalej od tułowia. Rodzic podaje dziecku rękę i przeprowadza je pomiędzy poszczególnymi częściami ciała, tak aby nie nadepnąć osoby leżącej.
• Huśtawka – dwie dorosłe, silne osoby stoją w lekkim rozkroku naprzeciwko siebie, łapią dziecko za nadgarstki i w okolicach kostek u nóg, rozpoczynają powolne huśtanie. Można też położyć dziecko na kocu i huśtać je w ten sposób.
• Zaczarowana sól
Potrzebujemy sól, kolorowe pisaki, słoiczek, plastikowy kubeczek lub szklankę. Do kubeczka nasypujemy trochę soli, wybieramy dowolnu kolor pisaka, sól mieszamy tak długo aż się zabarwi na wyraźny kolor. Gotową mieszankę wsypujemy do słoiczka. Powtarzamy czynność tak, żeby słoiczek zapełnił się różnymi kolorami.
• Zabawa ,,Słońce świeci, pada deszcz”
Budujemy symboliczny domek, bazę dla dziecka. Może to być koło ze sznurka lub z klocków. Na hasło „słońce świeci”, dziecko wychodzi ze swojego domku i biega po dywanie. Na hasło „deszcz” wraca do domu przeskakując przez kałuże.
• Mleczna planeta
Do tej zabawy potrzebujemy mleko,barwniki spożywcze, płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz. Na talerz wlewamy mleko a następnie dodajemy stopniowo rozpuszczone barwniki spożywcze lub wodę zabarwioną bibułą. Kiedy na mleku zbierze się już tęczowa tafla kolorów, namaczamy patyczki w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykamy powierzchni mleka.
• Owocowe szaszłyki
Potzrebujemy patyczki do szaszłyków i ulubione owoce dziecka. Owoce nabijamy na patyczek i tworzymy kolorowe kompozycje jakie tylko chcemy.
• Praca plastyczna – kartka na Dzień Mamy
Potrzebujemy: kartkę z bloku technicznego, kredki, koraliki lub brokat, nożyczki. Do kartki przykładamy dłoń i odrysowujemy jej kształt. Następnie wycinamy obrys, kolorujemy i ozdabiamy według uznania np. koralikami.
Przyjemnej zabawy życzą wychowawcy świetlicy szkolnej: B. Banaś, A.Drozdek, J. Gorczyński, Ł. Grądalski, G. Koszler, M. Pacura, M. Tokarz