Uczymy się i bawimy w domu – propozycje zajęć rewalidacyjno – wychowawczych

Propozycja zajęć rozwijających percepcję słuchową.

Przykłady:
• Reagowanie na własne imię – wołanie z daleka imienia dziecka czy osoby dorosłej; szeptanie imienia – obserwowanie reakcji: mimiki twarzy, ruchów ciała (obracania głowy, całego ciała w stronę źródła dźwięku, wydawanych odgłosów).
• Słuchanie dźwięków wydawanych przez różne przedmioty: celofan, kamyki, plastikowy kubek, darty papier, trzaśnięcie drzwiami, sygnał telefonu, gwizdek, itp.
• Wykorzystanie dźwięku o różnym natężeniu: tony niskie i wysokie, głośno i cicho – np. dźwięki instrumentów znalezione w Internecie.

• Słuchanie czytanych wierszy czy rymowanek.
• Słuchanie odgłosów pojazdów, zwierząt dostępnych w Internecie np.

https://www.youtube.com/watch?v=Ahp8oBOvu2M
https://www.youtube.com/watch?v=UFD7k0pZsJM

Opracowała: J. Szostak

Facebooktwitter