Wiosna -wielozmysłowe poznawanie wiosny.
Symulacja poprzez zmysły:
Smaku – smakowanie szczypiorku, rzodkiewki, ogórków ,pomidorów, kiełków warzyw.
Węchu – wąchane rzodkiewki, ogórków ,pomidorów, kiełków warzyw
oraz wąchanie wiosennych kwiatów np.: żonkile ,forsycję, tulipany.
Dotyku – dotykanie wiosennych warzyw, kwiatów, młodych pędów na drzewach.
Słuchu – słuchanie przez otwarte okno lub na spacerze śpiewu ptaków.
Wzroku – oglądanie wiosennych warzyw, kwiatów, młodych pędów na drzewach oraz ilustracji żaby, bociana lub podczas spaceru np. bocianie gniazdo
Aktywności:
Plastyczna – malowanie farbami postaci żaby, bociana przy użyciu pędzla, palcy rąk, korka( pieczątkami),wyklejanie kawałkami bibuły, plasteliną. Można tworzyć wiosenne dywany z kwiatów z ogródka lub zebranych podczas spaceru.
Ruchowa – naśladowanie skoków żabki, chodu bociana, wskakiwać do gniazda i wyskakiwać.
Muzyczna – słuchanie piosenek o tematyce wiosennej, zabawy ruchowe przy piosenkach np.,,Kle, kle boćku” ,, Wiosenny bal”, ,,Mała żabka”.
https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA
https://www.youtube.com/watch?v=_pb-9AUYSbM
https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI
Komunikacja werbalna i niewerbalna:
Rozwój mowy – słuchanie, oglądanie, nazywanie i wskazywanie np. wiosennych warzyw, kwiatów, młodych pędów na drzewach.
Opracowała: B. Banaś