Czas ferii już się rozpoczął, a wraz z nim odpoczynek od szkolnych obowiązków, relaks oraz zabawa w zimowej aurze. Mamy jednak godną uwagi propozycje dla wszystkich uczniów bez względu na to gdzie spędzają ten dwutygodniowy czas (ze szczególnym przeznaczeniem dla tych, którzy nieco chorują i są zmuszeni pozostać w domu). Chcielibyśmy Wam zaproponować samodzielne wykonanie „klocków sensorycznych” służących zarówno do stymulacji dotykowej, jak również do zabawy edukacyjnej. Potrzebne będzie kilka par zakrętek (najlepiej większych), klej (magic lub vikol), kawałki materiałów, tapet, papierów, koralików itp. Każdy może wykonać klocki z dowolnych materiałów, co tylko preferuje. Wykonanymi „klockami sensorycznymi” możemy grać na kilka sposobów:
1. Odwracamy zakrętki materiałem sensorycznym do dołu i szukamy par na zasadzie gry „memory” - taka zabawa ćwiczy pamięć i spostrzegawczość. Wygrywa ten, kto odnajdzie największą ilość par.
2. Układamy zakrętki materiałem sensorycznym do góry i z zamkniętymi oczami próbujemy poprzez dotyk odnaleźć dwa takie same klocki (o identycznej strukturze materiału) – to ćwiczenie uwrażliwiają zmysł dotyku oraz pobudza do analizy.
3. Ostatnia propozycja jest stymulacją dotykową różnorodnych faktur/materiałów znajdujących się wewnątrz zakrętek poprzez dotykanie, sprawdzanie i porównywanie.
Samodzielnie wykonane „klocki sensoryczne”z pewnością dadzą dużo satysfakcji i zabawy, zwłaszcza kiedy każdy będzie mógł wybrać i stworzyć własne, niepowtarzalne „klocki” z ulubionych materiałów.
100% przypieczętowaniem powodzenia oraz zainteresowania opisywanych zabaw „klockami sensorycznymi” są poniższe zdjęcia wykonane zarówno w trakcie zajęć rewalidacyjnych realizowanych w domach uczniów, jak również w czasie zajęć rewalidacyjnych w szkole. Zachęcamy do powyższych propozycji gwarantując nie tylko dobrą zabawę, ale również edukację i wypełniony czas w czasie ferii.
Opracowała: J. Pawelec