Wielkanoc

Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
Wielkanoc w tym roku będzie zapewne w wielu domach inna. Nie wszyscy będą mogli spotkać się z najbliższymi, nie będzie tradycyjnego święcenia pokarmów ani aktywności na świeżym powietrzu. Wielu osobom będą towarzyszyły duże emocje. W tym trudnym czasie zachęcam Państwa do przeczytania wspólnie z dziećmi poniższego opowiadania, zawierająca także pewne ciekawe doświadczenia, proste do wykonania w domu, i stworzenia rodzinnej listy przyjemności:
http://przedszkole1.waw.pl/files/283/zostan-w-domu-dla-dzieci.pdf

Ze swojej strony proponuję Państwu gry rodzinne, a także do samodzielnego wykonania przez Uczniów (lub wspólnie z rodzeństwem), by przypomnieć im tradycje i dać Państwu chwilę na wytchnienie 

Połącz
https://wordwall.net/play/1289/156/887?fbclid=IwAR054f8OyANRRmBz6xoKcXzcnxBt71XnON-KwIXCWpOhBxTlvb5sPL4045U
https://wordwall.net/pl/resource/1292719/%C5%9Bwi%C4%99ta-wielkanocne
https://learningapps.org/10021307

Wielkanocne memo
https://learningapps.org/display?v=p0tuoz49520 6 par
https://learningapps.org/display?v=p2vywq0gj20 8 par
https://wordwall.net/pl/resource/1279702/wielkanocne-memory – 16 par

Wielkanocny koszyczek
(UWAGA, Polecenie brzmi: Czego NIE MA, a co JEST w koszyczku?)
https://learningapps.org/display?v=ph32zjoav20 – wersja ze zdjęciami
https://learningapps.org/display?v=pyf7jnpq520 – wersja ze słowami

Jajka – łamigłówki (do druku)
https://www.zabawyzarchimedesem.pl/wp-content/uploads/materialy/matematyka/jajo1.pdf
https://www.zabawyzarchimedesem.pl/wp-content/uploads/materialy/matematyka/jajo2.pdf
https://www.zabawyzarchimedesem.pl/wp-content/uploads/materialy/matematyka/jajo3.pdf
https://www.zabawyzarchimedesem.pl/wp-content/uploads/materialy/matematyka/jajo4.pdf
https://www.zabawyzarchimedesem.pl/wp-content/uploads/materialy/matematyka/jajo5.pdf
https://www.zabawyzarchimedesem.pl/wp-content/uploads/materialy/matematyka/jajo6.pdf

Gra „Omiń jajko” – gra rodzinna w realu
Potrzebne będą:
– pokolorowane szablony jajka z załącznika (około 10 sztuk, mogą być w różnych rozmiarach, które najpierw można pokolorować), możliwe są także inne, bezpieczne, miękkie przeszkody, jak poduszki
https://3.bp.blogspot.com/-3zpN5oIdpZc/XK4qQNxDLWI/AAAAAAAAEQM/vKqRx637T-sGBLf6rGUE9HkEM2NAX7GxwCLcBGAs/s160/pisanka%2Bgrafomotoryka%2B2%2Bnauczycielskie%2Bzacisze.png

https://4.bp.blogspot.com/-IhUgLx2iUIQ/XK4qQaKSMXI/AAAAAAAAEQU/8UHsZEJ5HKIytoL3af6wy9G33mVilgRKACLcBGAs/s1600/pisanka%2Bgrafomotoryka%2Bnauczycielskie%2Bzacisze.png

– szalik do zawiązania oczu (opcjonalnie, jeśli dziecko stawia opór, nie należy tego robić)
– trochę wolnej przestrzeni na podłodze
Instrukcja:
Wyznacz linie startu i mety. Zawiąż oczy zawodnikowi. Ułóż jajka na podłodze tak, aby zawodnik nie wiedział, gdzie leżą. Ustaw go na linii startu.
Twoim zadaniem jest doprowadzenie członka rodziny, z zawiązanymi oczami, od startu do mety.
Wersje:
1. Możliwe tylko wskazówki fizyczne, prowadzimy osobę bez mówienia do niej położywszy sobie jej prawą dłoń na lewym ramieniu
2. Możliwe tylko wskazówki słowne, prowadzimy osobę stojąc na linii mety, podając komendy, do przodu, w prawo, to drugie prawo
3. Połączenie prowadzenia fizycznego z komendami słownymi.

Miłej zabawy i wszystkiego dobrego na nadchodzące święta.

Z serdecznymi pozdrowieniami
K. Zielińska

Materiały przygotowano z wykorzystaniem zawartości programów wordwall.net i learningapps.org, strony Pixabay.com, zabawyzarchimedesem.pl oraz nauczycielskiezacisze.pl