Uczymy się i bawimy w domu – propozycje zajęć rewalidacyjno – wychowawczych

Ćwiczenia usprawniające motorykę małą.
ĆWICZENIA DŁONI
• zaciskanie i otwieranie dłoni, klaskanie: swobodne, rytmiczne
• gniecenie gąbki lub piłeczki piankowej
• wyciskanie wody z nasączonej gąbki
• chwytanie i przenoszenie przedmiotów całą dłonią
• wkładanie i wyjmowanie przedmiotów małych, dużych (np. koraliki, kamyki, itp)
• otwieranie i zamykanie różnego rodzaju pudełek
• czynności samoobsługowe: mycie rąk, mycie zębów, wycieranie, czesanie się, nabieranie jedzenia na łyżkę, widelec

ĆWICZENIA PALCÓW
• przykładanie kolejno palców każdej dłoni: kciuk do kciuka, wskazujący do wskazującego itd. paluszki się witają, kłaniają itp.
• stukanie palcami w podłogę, ławkę „pada drobny deszczyk”, „jest ulewa”
• naśladowanie gry na pianinie, flecie, trąbce, nosie
• przypinanie spinaczy do bielizny na brzeg pudełka kartonowego i nie tylko
• doskonalenie chwytu pęsetkowego: palec wskazujący i kciuk, np. solenie, skubanie, przewracanie kartek książki, przekładanie kart do gry itp.
• różnego rodzaju cięcia: przecinanie pasków papieru, sznurka, materiałów, cięcie po linii prostej, wycinanie po liniach falistych, łamanych, wycinanie figur geometrycznych,

ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE
• pogrubianie wzorów/konturów
• zamalowywanie (kredą, farbą, węglem) dowolnej przestrzeni dużych/małych płaszczyzn
• obrysowywanie szablonów od zewnątrz i od wewnątrz
• odwzorowywanie szlaczków według zademonstrowanych wzorów

Opracowała: J. Tutak

Facebooktwitter