Uczymy się i bawimy w domu – propozycje zajęć rewalidacyjno – wychowawczych

Zapraszamy do zabawy przed lustrem.

1. „Żabie łapki”- zabawa rytmiczna.

Siadamy wygodnie przed lustrem i powtarzamy tekst ilustrując go ruchem( rodzic wspólnie z dzieckiem).

Dwie zielone żabki, tak nad stawem grają w łapki:
Jedną łapką – podnosimy jedną rękę do góry
Klap, klap, klap – delikatnie uderzamy dłonią o lustro przybijając „piątkę” z własnym odbiciem
Drugą łapką – podnosimy drugą rękę do góry
Klap, klap, klap – delikatnie uderzamy dłonią o lustro przybijając „piątkę” z własnym odbiciem
Potem dwiema – unosimy obie ręce
Klap, klap, klap – delikatnie uderzamy obiema dłońmi o lustro przybijając „piątkę” z własnym odbiciem
Ty bocianie nie łap nas – grozimy palcem patrząc na swe odbicie w lustrze

2. „My jesteśmy kotki dwa”- zabawa muzyczno-ruchowa.

Pozostając w dalszym ciągu przed lustrem włączamy piosenkę „My jesteśmy kotki dwa”: https://www.youtube.com/watch?v=Ocum8_R756w
Staramy się wspólnie śpiewać i wykonywać poszczególne ruchy(rodzic wspólnie z dzieckiem) patrząc na swe odbicie w lustrze.

1. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x – robienie uszek z dłoni i zginanie ich
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa uszka ma.- robienie uszek z dłoni i zginanie ich

2. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x- wskazywanie na swoje oczy
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa oczka ma.- wskazywanie na swoje oczy

3. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
Każdy z nas wąsiki ma. /2x- układanie z placów wskazujących wąsów
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas wąsiki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

4. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas pazurki ma. /2x- drapanie po dywanie
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z nas pazurki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

5. My jesteśmy kotki dwa, – uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2×1
każdy z nas dwie łapki ma. /2x- pokazywanie dłoni i machanie nimi
A-a-a, kotki dwa, – kiwanie głową na boki
każdy z dwie łapki ma.- pokazywanie dłoni i machanie nimi

3. Zabawa pianką do golenia.

Na koniec proponuję aktywność, która nie tylko jest świetną zabawą, ale również doskonałym ćwiczeniem integracji sensorycznej. Tą zabawą jest malowanie pianką do golenia. Bardzo przyjemna konsystencja kosmetyku sprawia, że aż chce się w niej tworzyć rozmaite bazgroły. Tak, więc nanosimy na lustro sporą warstwę pianki i wspólnie z dzieckiem rysujemy palcami, odbijamy dłonie i stopy na piankowej powierzchni, ciesząc się jej przyjemnym dotykiem i zapachem.

Opracowała: M. Skupień

Facebooktwittergoogle_plus