Uczymy się i bawimy w domu – spędzanie czasu wolnego

Przedstawiamy Państwu kolejne propozycje na wspólną i radosną „domową świetlicę”.
1.Praca plastyczna „Motyle”
Potrzebne: rolki po papierze toaletowym, nożyczki, zszywacz, klej: Magic lub Wikol, farby, pędzel, biała kartka.
Wykonanie: Dwie rolki po papierze toaletowym spłaszczamy, a następnie każdą z nich przecinamy na 8 części. Powstałe z rolki kółka łączymy przy pomocy zszywacza na kształt motyli i kwiatka. Przyklejamy na kartkę papieru i pozostawiamy do wyschnięcia. Następnie malujemy wnętrza konturów oraz czułki motylom. Na koniec zaznaczamy trasy ich lotu za pomocą pędzla lub palca.
2. Zabawa „Klaśnij, gdy…”
Wymieniamy ciąg słów. Na ustalone wcześniej słowo lub grupę słów dziecko ma klasnąć np. na słowo: lampa. Możemy też przypisać szeregowi słów określone działania, np.: lampa – klaśnięcie, stół – tupnięcie itd.
3. Gra on – line
„Brakujący fragment” – dziecko otrzymuje obrazek, który jest niedokończony. Jego zadaniem jest dobranie właściwego elementu, który pasuje do obrazka przy użyciu myszki.
http://pisupisu.pl/przedszkole/brakujacy-fragment-7
4. Kwiatki dla Mamy
Potrzebne: nakrętki plastikowe, dwie słomki plastikowe, drucik ozdobny lub wstążeczka, klej Magic lub Wikol, kartka kolorowa
Wykonanie: Przyklejamy na kartkę płatki – nakrętki i łodygi – słomki, ozdabiamy druckiem/wstążeczką.
5. Bańki mydlane
Kto z nas nie lubi zabawy bańkami? Poniżej sposób na zrobienie baniek, które można odbijać.

6. Eksperyment „Rozkwitająca lilia”
Potrzebne: kolorowy papier, miska z wodą, klej, nożyczki
Wykonanie: Z kolorowego papieru wycinamy kształt kwiatka oraz kształt liści, zaginamy płatki lilii do środka (tak, aby poszczególne płatki nie blokowały się), naklejamy kwiatka na zielone liście, kładziemy lilię na wodzie i czekamy na efekt (od kilku do kilkunastu minut).
7. Zabawy ruchowe
„Mamo , mamo, ile kroków do Ciebie”
Do tej zabawy potrzebujemy co najmniej trzech osób. Zaprośmy więc mamę, tatę lub rodzeństwo. Czym więcej osób do zabawy, tym weselej.
Jedna osoba, „mama”, staje na wyznaczonej wcześniej mecie. W odległości kilku, kilkunastu metrów od niej stoją inni uczestnicy. Muszą dotrzeć do „mamy”. Każdy po kolei pyta: „Mamo, ile kroków do domu?”. „Mama” podaje rodzaj i liczbę kroków, np. trzy słoniowe (trzy wielkie kroki), cztery kurze (stopa za stopą), dwie żabki (skoki w przysiadzie), trzy parasolki (z obrotem wokół własnej osi). Ten, kto pierwszy dotrze do „mamy” wygrywa i sam zostaje nową „mamą”.
Ćwiczenia wykonywane z rodzicem:
,,Fotel” – osoba dorosła siedzi z nogami wyciągniętymi, dziecko siada na jej kolanach, podkurcza nogi, łapiąc się pod kolana, głowę kładzie na ramieniu partnera, który rozpoczyna powolne, rytmiczne naśladowanie bujanego fotela.
,, Moje plecy” – dziecko i rodzic siedzą opierając się o siebie plecami i rozpoczynają wzajemne ocieranie się pleców o plecy. Później nadal opierając się plecami, rodzic rozpoczyna kołysanie na boki z dzieckiem.
,,Turlanie” – dziecko leży na plecach a rodzic turla je po całym pokoju.

Przyjemnej zabawy życzą wychowawcy świetlicy szkolnej: B. Banaś, A.Drozdek, J.Gorczyński, Ł. Grądalski, G. Koszler, M. Pacura, M. Tokarz.

Facebooktwittergoogle_plus