Uczymy się i bawimy w domu – propozycje zajęć rewalidacyjno – wychowawczych

Stymulacja dotykowa dłoni w domu.
Potrzebne materiały, które znajdziesz w domu: gąbka do kąpieli, termofor, spryskiwacz do kwiatów, pumeks, kamyki, płatki owsiane, ryż, jabłko, banan, opakowanie z mrożonymi warzywami, czyścik do garnków, pędzel do golenia, piórka
Rozpoczynamy pracę od masażu dłoni:
1 .głaskanie palców i dłoni (wszystkich palców całą dłonią jednocześnie, powierzchni grzbietowo-dłoniowej palców, powierzchni bocznej palców – każdy po kolei)
2.dociskanie (powierzchni stawowej, powierzchni grzbietowo-dłoniowej palców, powierzchni bocznej palców -każdy po kolei)
3.rozcieranie (oburącz wszystkich palców, powierzchni grzbietowo-dłoniowej palców, powierzchni bocznej palców)
Wkładamy dziecku do ręki i mówimy:
1. Mówimy-„Coś twardego” – wkładamy do rąk dziecka jabłko.
2. Mówimy-„Coś miękkiego” – wkładamy do rąk dziecka i zaciskamy banana.
3. Mówimy-„Coś twardego” – wkładamy ręce do miski z kamykami.
4. Mówimy-„Coś miękkiego” – wkładamy ręce do miski z płatkami owsianymi.
5. Mówimy-„Coś zimnego” – spryskujemy dziecku zimną wodą ręce.
6. Mówimy-„Coś ciepłego” – spryskujemy dziecku ciepłą wodą ręce.
7. Mówimy-„Coś zimnego” – dajemy dziecku do rąk mrożonkę.
8. Mówimy-„Coś ciepłego” – dajemy dziecku do rąk ciepły termofor.
9. Mówimy-„Coś szorstkiego” – wkładamy dziecku do rąk pumeks.
10. Mówimy-„Coś miękkiego” – wkładamy do rąk gąbkę.
11. Mówimy-„Coś szorstkiego” – wkładamy dziecku do rąk czyścik do naczyń.
12. Mówimy-„Coś miękkiego” – wkładamy do rąk pędzel do golenia- muskamy dłonie lub piórka
Na zakończenie rozcieramy dziecku dłonie i sygnalizujemy zakończenie – „Koniec”.

Opracowała: A. Klepacka-Fiejdasz

Facebooktwitter