Uczymy się i bawimy w domu – propozycje zajęć rewalidacyjno – wychowawczych

Propozycja wspólnego wykonania koła rozmaitości, która będzie doskonałą zabawą wspierającą rozwój zmysłu dotyku oraz wzroku.

Koło wycinamy z dużego arkusza tektury. Na kole umieszczamy (możemy przykleić, poukładać luzem lub część przykleić a część zostawić luzem) przedmioty o zróżnicowanej fakturze i twardości, których rolą będzie pobudzanie wrażliwości dotykowej. Ponadto zwracamy uwagę, aby fragmenty faktur, które wybieramy były także zróżnicowane pod względem kolorystycznym i kontrastowały z sobą, dzięki czemu dodatkowo będziemy pobudzać zmysł wzroku.
Koła można doświadczać na dwa sposoby:
• sadzając dziecko w środku lub blisko koła, dając możliwość swobodnego dotykania wszystkich struktur, porównywania ich, przesypywania nasion,
• spacerując wspólnie z dzieckiem po kole bosymi stopami i obserwacja faktur „z góry”.

Do koła zamieszczonego na fotografii zostały użyte: gąbki, szyszki, długie balony, folia bąbelkowa, pomponiki z filcu, kawałki tektury, makaron, materiał polar.
Proszę pamiętać, że nie trzeba trzymać się sztywno tego schematu, ale w swoich kołach wykorzystać produkty, które są dostępne w domu np. różnego rodzaju grochy, kasze, ścinki materiałów, fakturowane papiery i kartony, kamyki, liście, piórka, baloniki lekko wypełnione ciepłą i zimną wodą, makaron spaghetti, wata, szorstkie szmatki.

Opracowała: M. Skupień

Facebooktwittergoogle_plus