Uczymy się i bawimy w domu – propozycje zajęć rewalidacyjno – wychowawczych

Wspominanie tradycji świąt wielkanocnych.
Stymulacja poprzez zmysły:
smaku – smakowanie potraw związanych z Wielkanocą: jajka, babki wielkanocnej, mazurka, zajączka czekoladowego, cukrowego baranka
węchu – wąchanie bazi wierzbowych, jaj ,mazurka, rzeżuchy
dotyku – dotykanie koszyczka, pisanek, dotykanie bazi, manipulowanie pisankami o różnej fakturze (pisanki, kraszanki, drewniane pisanki)
słuchu – słuchanie odgłosów otoczenia, stukotu drewnianych pisanek
wzroku – oglądanie pisanek, bazi, zajączków, kurczaków, bab wielkanocnych, mazurków, kartek świątecznych

Aktywności:
plastyczna – malowanie i zdobienie jajek różnymi technikami, ozdabianie koszyków wielkanocnych, mazurków
ruchowa – naśladowanie skoków zajączka, chodu kurczaka, ruchu bazi na wietrze, toczenie drewnianych pisanek po stole, podłodze, zbieranie pisanek do koszyka ze stołu, podłogi
muzyczna – słuchanie piosenek o świętach wielkanocnych takich jak: ,,Pisanki”, ,,Zając malowany”, zabawy ruchowe przy piosenkach

Rozwój mowy – słuchanie, nazywanie, wskazywanie konkretów, elementów na kartkach świątecznych

Opracowała: B. Banaś

Facebooktwitter